Testen wordt door opdrachtgevers dikwijls gezien als een noodzakelijk kwaad. Terwijl de toegevoegde waarde die professioneel testen brengt groot of soms zelfs van cruciaal belang kan zijn. Maar hoe maak je die waarde als testprofessional concreet? En hoe breng je dat over op je opdrachtgever, manager, omgeving of collega professionals?
Tijdens Testnet Voorjaarsevenement, dit jaar op donderdag 14 mei, in het NBC in Nieuwegein verzorgt PTWEEling Wouter een presentatie met de titel: 'Sell your testing!'. Anders dan de titel doet vermoeden is de presentatie gericht op testprofessionals, niet op verkopers.
In deze sessie gaat Wouter in op de waarde die testen vertegenwoordigt en hoe methoden en (verkoop)technieken kunnen worden toegepast om het testvak stevig neer te zetten. Sales thema’s als Value Proposition, Power Base Selling, USP’s en Business Value Metrics krijgen een plek in het positioneren van professionele testdienstverlening. Tijdens het verhaal wordt continu de verbinding gemaakt tussen testen en het leveren van waarde.
Doel is om het publiek handvatten te bieden om een (nog meer!) gewaardeerde testprofessional te worden. De bereidheid om 'lichtjes uit de comfort zone' te stappen is een vereiste voor deze sessie! Wel interesse maar geen ruimte om de sessie bij te wonen, neem even contact met ons op!
Testnet Voorjaarsevenement
NBC, Blokhoeve 1, Nieuwegein
Donderdag 14 mei 2020
16:35 in zaal 6-7